1. Koti
  2. »
  3. Ajankohtaista
  4. »
  5. Unica on tuonut kahvilakulttuurin kampuksille

Unica on tuonut kahvilakulttuurin kampuksille

Turun ammattikorkeakoulun ja yliopiston kampusalueiden ravintoloita pyörittävä Unica tarjoaa maittavaa lounasta ja kahvilapalveluja opiskelijoille, oppilaitosten henkilökunnalle sekä muille kaupunkilaisille. 

Unica on tuonut kampuksille tasokkaan kahvilakulttuurin. Sen sijaan, että haetaan kuppi kahvia polttoaineeksi, tullaan Unican ravintoloihin viihtymään. Kahviloissa vietetään aikaa, opiskellaan ja tavataan ystäviä. 

– Opiskelijoiden uusi sukupolvi on todella valveutunutta, ja kahvitottumukset ovat muuttuneet. Ennen kahvia juotiin, jotta pysyttiin hereillä. Nyt kahvi on opiskelijoille tärkeässä roolissa – niin kahvivalikoima, sen hiilijalanjälki kuin vastuullisuuskin. Ja totta kai se, miltä kahvi maistuu ja miten se on esillä, kertoo Sari Siukonen, Unican liiketoiminnan kehittämispäällikkö. 

Unican tasokas valikoima palvelee niin ravintoloissa viihtyviä kuin heitä, jotka käyvät nappaamassa take away -kupillisen vauhdittamaan opiskeluja ja työskentelyä. Kahvitarjonta on laaja, ja Löfbergsin kuumat ja kylmät kahvituotteet ovat saaneet asiakkailta kiitosta.  

– Opiskelijoilta tulleissa palautteissa toivottiin parempaa kahvia. Löfbergs-yhteistyö kirvoitti opiskelijajärjestöltäkin positiivisen vastaanoton. Myös Löfbergsin kylmät ICE-kahvijuomat ovat olleet valtava menestys, aina kylmävitriineistä kahviloissa erikseen valmistettaviin kylmiin kahvijuomiin, Siukonen kertoo. 

Löfbergs on ylpeä saadessaan jatkaa tummapaahtoisten kahvielämysten tarjoamista Unica ravintoloiden asiakkaille. He ovat tiedostavia ja tarkkoja kuluttajia ja tekevät ostopäätöksiä harkiten.  

Myös Unican vastuullisuus ja ajan hermoilla työskentely tekevät yhteistyöstä mieluisaa. Vastuullisuus on Unicalle ekologisuuden ja hiilijalanjäljen lisäksi myös sosiaalista vastuuta. Yhteistyö on ollut alusta asti hyvillä kantimilla ja arvomaailmat ovat kohdanneet, mikä on toimivan kumppanuuden edellytys. 

– On hienoa, että taustalla on organisaatio, joka tukee omaa ajatusmaailmaa ja tapaa toimia. Löfbergsin kanssa arvot kohtasivat. Esimerkiksi tuplasertifioitu vastuullisesti tuotettu kahvi on Unicalle ja asiakkaille tärkeää. Löfbergsillä on valtavan hyvä imago, joka nostaa myös kahviloiden imagoa. Yhteistyö Löfbergsin kanssa on toiminut tosi hyvin ja on hienoa jatkaa yhdessä. Olen todella tyytyväinen, Siukonen korostaa. 

Siukonen nostaa esiin kahviloiden roolin koronarajoitusten jälkeen, kun opiskelijoita houkutellaan pois etätöistä ja takaisin kampuksille. 

– Kahviloiden estetiikka ja äänimaailma vaikuttavat opiskelijaviihtyvyyteen ja houkuttelevat jalkautumaan kampuksille. Kahviloissa voidaan tavata ystäviä ja opiskella yhdessä. Unica haluaa helpottaa sosiaalista kanssakäymistä ja auttaa uusien ystävien hankkimista, Siukonen jatkaa. 

Tavataan kahvilla!

www.unica.fi